måndag 9 januari 2012

Smartphones och sömnsvårigheter


Jag läste en studie som kom fram till att när man utsätter hjärnan vid läggdags för en ljusstark skärm från sin smartphone så slappnar inte hjärnan av lika lätt och detta lät först underligt men ju mer jag tänkte på det hela desto mer kom jag på att det stämmer du för fan!

Så jag gjorde ett experiment genom att flytta laddaran till mobilen ett par meter till mitt datorskrivbord och gick sedan på kvällen och lade mig.
WOW det var nu SÅ mycket enklare att somna för nu hade jag inte något att pilla på längre och detta hjälpte min hjärna att slappna av mycket snabbare, instant results!

Så för er som också känner att den period man ska sova blir kortare pga en apparat med väldigt ljus skärm testa detta, ni kommer att se ett positivt resultat också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar