tisdag 10 januari 2012

Återupptäckten av Liseberg


Jag fick ett sms från en kompis under julhelgen om jag var intresserad av att göra ett besök till Liseberg och jag funderade en stund och till sist svarade ja för det var trots allt väldigt länge sedan jag besökte den platsen och jag var nyfiken på vad hur det såg ut nu.

På väg till mötespunkten funderade jag varför har det tagit så lång tid mellan besöken och svaret blev att jag har saknat rätt sällskap, Liseberg är trots allt en mycket kommersiell plats som uppmuntrar dig att spendera dina riksdaler och det är en sak jag är emot till viss att hela tiden pushas att vinna försöka 2kg kex choklad eller annan produkt och jag har känt att det måste finnas en annan anledning än kommersialismen att besöka dessa typer av platser.

Väl framme med mitt sällskap så möttes vi av en snyggt jul pyntad väg som ledde oss till mitten av Liseberg och eftersom vi båda kom in dit för att ta fina bilder så kopplade jag bort den kommersiella biten så pass att några av min finaste bilder skapats från detta besök.
Efter ett tag gick det förstås inte att ignorera den kommersiella biten men som tur var så hade jag gott sällskap så det gick utmärkt att fortsätta ta fina bilder och uppskatta Liseberg för sitt fina ljus!

Så nu kommer den stora frågan om detta besök fått mig att uppskatta denna hårt kommersiella plats så pass att det blir återbesök? Svaret är ja!
Jag kan till och med tänka mig att ge mig på försöka att vinna en sådan gigantisk 2kg godis förpackning och som andra stolt gå med den till centralstationen och invänta min buss hem!

1 kommentar:

  1. Vad lustigt att läsa ditt inlägg, för mig är Liseberg en mycket vacker och välskött park och det enda negativa jag har att anföra är avsaknaden av riktigt bra kaffeställen!

    SvaraRadera