torsdag 12 januari 2012

Irrelevant information


För ett par år sedan när jag via en psykolog fick hjälp med att åter bli social och våga prata med nya människor  insåg jag att det finns vissa attribut som folk i vissa typer av media gärna använder för att trakassera och se ner på andra och jag insåg att dessa attribut säger ingenting om hur en person är på insidan.

Så jag tog ett beslut som fortfarande gäller och om jag får som jag vill kommer detta att gälla resten av mitt liv:
Jag ser inte på folk utifrån deras utsida, istället lägger jag min kraft och vilja på att förstå deras insida och på sätt hitta dem där guldklimparna som resulterar i en vänskap som håller mycket länge!

Så följande attribut är totalt irrelevant för mig:

Kön:
Det intresserar mig inte att konstant få veta om vad som skiljer i mellan könen. Man eller kvinna, kvinna eller man, det säger inget till om denna persons insida bara att deras yttre utseende skiljer sig.

Sexualitet:
Totalt ointressant! Den enda effekt som jag ser är att folk blir stämplade med en massa fula namn pga detta!

Hudfärg:
Ännu mer nonsens, varför dra upp en massa stereotyper om människor bara för att de har hudfärg X. nä lägg ner denna idioti, vi är alla likvärdiga oavsett hudfärg!

Klädsel:
Eftersom jag klär mig helt tokigt (jag har inget intresse i kläder och därför klär mig enligt min egna känsla och tokigt blir det men jag trivs med det!) så lägger jag inte krav på att andra ska vara bättre, jag går så långt och säger att desto mer "udda" folk klär sig destå mer respekt har jag för dem och kollar man på min vänskaps krets så föredrag jag hellre "udda" val av klädsel än kostymnissar med slips!

Kroppsform:
Jag har lika mycket respekt för folk oavsett deras kroppsform, smal eller tjock, vältränad eller fet.
Då jag själv inte är den mest vältränade så känns det bara dumt att kräva att andra ska se ut som muskulösa typer som i vissa fall i stort sätt bor i gym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar