lördag 24 september 2011

Uppdatering av ADSL läget och några andra tankar

Ett par saker har hänt sedan förra inlägget och nu är det också klarare vad som egentligen hände när åskan slog ner hos oss den 11/9:
Telefonen är återställd men inte bredbandet och detta beror på att basstationen tog tydligen större skada av åskan och vi som delar den har fått lägre prioritet hos Skanova som har hand om servicen av ledningen så först någon gång nästa vecka ska en tekniker åka ut och ordna upp läget!

Nog om detta, jag vill ta upp viktigare saker istället:

Jag har lärt mig att anpassa mitt behov av konstant uppkoppling via bredband och det är något jag uppskattat mycket då jag nu lägger mig innan 24.00 och vaknar i god tid!
Mitt Telia usb modem är nu stabilare och tack vare det så får jag mina podcasts nerladdade så att den delen täcks, bilderna kan jag ladda upp också och även youtube behovet när det dyker upp!
Jag är mycket lugnare men fortfarande irriterad men i en så pass liten skala att det inte påverkar mitt humör på ett negativt sätt.
Datorn uppskattar även detta också då den stängs av när den inte behövs och det förlänger inte bara dess liv utan också drar mindre el!

Utöver detta så fortsätter jag min resa som företagare och lär mig nya saker hela tiden.

PS

Jag ser denna plattform som en plats för mig att dela med mig av mina tankar och vill tacka Åsa Wojtiwicz för inspirationen, hennes blogg visar att man inte behöver krångla till det hela för att berätta om sin vardag på ett bra sätt!

Ha en bra helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar