måndag 19 september 2011

Ursäkta får man "störa" dig en stund?

Jag har funderat på det här med att "störa" folk:

Jag har ett behov av att vara social, det är en sak som ger mig styrka och motivation att leva och må bra, men ibland får den där rädslan för ett negativt svar för mycket makt och gör att jag hellre sitter i mitt hörn och hittar på en ursäkt att inte vara social!

Lösningen har jag funnit är att tvinga mig själv att ta bussen in till stan och få den där känslan att jag inte är ensam och på så sätt bli fylld av positiv energi igen och modet att ringa upp och höra med folk om exempelvis vi ska ta ett möte kring det där projektet eller bara sitta och fika med en kompis.

Jag har också funderar över när jag ska "störa" folk då via sociala nätverk kan se vad folk gör och utifrån det bedöma när det är som mest lämpligast att starta en dialog med dem angående att träffas och vara social.

Sedan har vi fallen där jag vet att en person är upptagen med ett projekt och har lite mer information om vad denna personen gör och hur detta exempelvis tar nästan all tid av denna persons vardag. Lösningen där brukar vara att vid några tillfällen "hälsa" genom att exempelvis via ett mms skicka en fin bild eller via sms notifiera den personen att jag tänkt på denna person.

Ha en bra social vecka :)


Ps vill ni "störa" mig så är jag nåbar på följande sätt:

https://www.facebook.com/sina.farhat

https://twitter.com/#!/belola/

www.gplus.to/belola

mail: belola@gmail.com

mobil: 0709-147455

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig i dina ord. Jag kan själv tänka de där tankarna och när man vågar störa. Fast för min del så ligger det nog i dålig självkänsla. Varför skulle de vilja umgås med mig när de har så mycket intressantare och "häftigare" människor att umgås med. Men ibland vågar jag och då är det riktigt trevligt. Jag trivs också bland människor som du, dock är det tråkigt då det sällan är människor i min närhet som prioriterar liknande som mig. På den lediga tiden ska folk festa (kanske tillhör "studentlivet") men man går ju en utbildning för att plugga. Bli berikad med kunskap. Lär man känna folk genom att häva öl? Njaa. Tveksam på den saken. Kanske är folk rädda för att de ska duga enbart över en kopp kaffe och utan att vara förknippad med den där roliga tjejen som man söp med i helgen. Jag vet itne riktigt, men valen man gör påverkar ju ens sociala status.
    Min är nog inte så hög eftersom jag inte följer strömmen och super mig redlös varje helg och onsdagskväll. Eller för att jag inte vill vara med på en filmkväll då man ska dricka botten upp så fort någon säger ett speciellt ord (dryckes spel) men jag visar i alla fall vem jag är och vågar låta folk lära känna mig trots att jag inte gör tidigare nämnda saker. Jag vet egentligen inte vart jag vill komma. Människor är djur som beter sig konstigt.

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid haft ett intressant förhållande till drycker som gör en snurrig i huvudet efter för många glas och därför väljer att vara social med ett glas öl i handen som mest så att jag kan föra ett diskussion och vara förståbar!

    Sedan angående stökiga miljöer så har jag blivit väldigt känsligt mot detta till den grad att jag ibland undrar varför jag bor i en så högljudd stad som Göteborg, men kan som tur är med dom fina natur områdena finna en balans mellan det hela!

    SvaraRadera