lördag 17 september 2011

En rejäl känga till Telia!

Förra söndagen 11/9 slog åskan ner och dödade mitt adsl modem, jag ringde Telia och beställde nytt och killen jag pratade med lovade att den kommer på onsdag 14/9 så ska allt vara ordnat och klart.

Torsdag 15/9 hämtar jag ut modemet, det är enormt och levererades utan manual vilket i detta fallet är bara dumt då det finns hur många portar som helst på den och en massa lampor! Det blev då att via mobilen hitta en sida med information om detta monster till modem/trådlös router och efter någon timme av testande så var allt inkopplat men nu fungerade fungerar inte uppkopplingen!
Jag inser att något är fel och lyfter luren för att återigen ringa Telia men då finns det ingen ton alls!

Det visade sig att dumskallarna beslöt sig utan mitt tillstånd att omvandla linjen till IP telefoni så jag ringde med mobilen och avbokade den beställningen och nu lovade dom att det skulle "bara" ta max ett dygn för att det skulle återställa sig!
Icke sa nicke för på fredagen 16/9 ringde jag återigen och ville få en förklaring på varför linjen fortfarande är död och nu är svaret att först på onsdag 21/9 ska en tekniker åka till basstationen och fysiskt dra i någon spak för att det ska fungera igen! Hon jag pratade med "lovade" dock att försöka snabba upp det hela men det tror jag inte alls på!

Så nu sitter jag sedan en vecka på ett instabilt usb modem och har rätt så fula ord att säga om deras sätt att behandla en kund på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar