torsdag 1 september 2011

Det stora äventyret!

Jag är på ett mycket stort äventyr nu : drivet eget företag och utmanar varenda rädsla som bara finns i mitt dumma lilla irrationella huvud! För just den irrationella rädslan mot förändring är en sak som förut hindrat mig att gå på dom riktigt stora äventyren och nu ska rädslan bort och istället ska balls of steel ersätta den platsen så att jag kan bemöta alla utmaningar som kommer med att driva ett företag!

Tack vare alla er som jag har runt omkring mig så har modet att ta dessa stora steg hittats och jag vet vad jag vill göra med mitt liv! Vägen dit kommer att bli svår, dumma beslut kommer att tas, det blir en massa möten med folk och viktigast av allt jag kommer att ha det mycket roligt under denna resa! Jag har inga tankar om att bli rik, snarare fattig under en viss tid innan jag får in stadiga klienter som möjliggör att jag kan finna några kronor över till annat än att betala farbror staten och räkningar av diverse slag!

Hur står det till med rädslorna då? Jo dom finns där och ständigt säger till mig att "du kan fortfarande gå tillbaka till att vara civil och ta ett 8-17 jobb och veta när lönen kommer in i kontot" men det tänker jag inte göra för friheten att styra upp dagen enligt dom uppgifter som behövs driver mig att utmana ödet och inte alltid veta när den där fakturan kommer in i kontot!

Vad är det då som möjliggjort detta då?
Augusti 2010 så hoppade jag av FAS 3 systemet efter att jag blev utförsäkrad och blev refererad till att ansöka om socialbidrag, detta blev droppen för mig och jag valde då att starta mitt livs stora äventyr som gick ut på att utforska och utveckla mina fotografiska kunskaper, ungefär samtidigt fortsatte jag min strävan mot att lära känna fler människor och detta ledde till att jag nu har ett väldigt stort socialt nät av folk av olika kunskaper och yrken!

Vintern 2010 kom och gick och för första gången så gick det väldigt bra med ha humöret uppe och vara kreativ trots att ljuset och färgerna försvann, en stor anledning till detta var att jag fick vara med i skapandet av Göteborgs första unconference som vi kallade Webcoast där jag agerade som den officiella event fotografen och under tre dagar av intensivt fotande och networkande lärde jag känna en stor grupp människor som jag har äran att kalla vänner! Detta blev startskottet på ett ännu större äventyr!

Våren 2011 kom och jag fick nu öppnades dörrarna till ännu fler roliga uppdrag där en av dom var World Transplant Games 2011, ett mini olympiskt spel för dom som blivit organ transplanterade och nu skulle bli hyllad i sitt egna stora event som pågick under en hel vecka, återigen tog jag på mig rollen som event fotograf och skapade riktigt fina bilder och fyllde på mitt redan stora kontantnät konto som nu blev ännu större!

Så nu står jag här i början av hösten 2011 med mitt egna företag och en stor vilja för äventyr och har ännu större möjligheter till roliga uppdrag inklusive ett som jag ska berätta om vid ett senare tillfälle!
Ha det bra och ut och ut nu och skapa ert egna stora äventyr!

2 kommentarer:

  1. Sina, the man with the "balls of steel". Det märks att du är peppad på sättet du skriver, kul!

    SvaraRadera
  2. vilket bra inlägg, you go brushan!!!!

    SvaraRadera