tisdag 26 april 2011

Bakom eller framför kameran?

Jag satt vid köksbordet med en kopp kaffe och insåg att jag har gradvis flyttat mig från den mera dolda och bekväma sidan av att vara bakom kameran till att allt mera ställa mig framför kameran och associera ett ansikte till mina bilder.
Bakgrunden till allt detta är att jag i många år föredragit att hellre skapa bilder som folk tycker om och samtidigt vara dold i bakgrunden, detta fungerar för vissa men har nackdelen att om man inte är extra aktiv och driftig så förblir man okänd och hamnar i skuggan av dem som aktivt visar upp sig själv och därmed är en av dem första personerna som kontaktas när något spännande händer!

Jag har via år av terapi och uppmuntran av vänner allt med släppt på att sitta i bakgrunden och nu jobbar på att skapa ett namn som är minnesvärt så att jag är en del av dem som är först med att få veta när något spännande händer.
Jag har också blivit mera social vis sociala nätverk som Facebook och Twitter och nu sedan ett år sedan också på Foursquare, Gowalla och Facebook places., allt detta gör att jag är mera bekväm med att synas framför kameran och kan ta rollen med att leda och planera, exempelvis med Geekwalk promenaderna där jag mer och mer tar på mig rollen som en lärare av foto.

Hur ser då framtiden ut?
- Jag vill jobba med foto relaterade projekt.
- Jag har lärt mig att alltid ha ett anteckningsblock i fickan och samtidigt vet att jag ska sluta överskatta mina egna förmågor.
- Att kunna planera saker och dokumentera saker är en ovärderligt sätt få saker gjort på ett proffsigt sätt!
- Jag jobbar med att vidareutveckla Geekwalk projektet med Maria Gustafsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar