tisdag 27 december 2011

Ett fint och rörande sätt att säga hej då

Jag kollade på ett par avsnitt av en Brittisk tvserie som heter James May´s Man Lab som bygger på att via smått galna projekt skapa kreativa lösningar på vardags problem och ha riktigt roligt samtidigt!

I ett av avsnitten så utför dem ett projekt där två kremerade husdjur (en katt och en undulat) genom att använda väderballonger skickas upp till 30.000 meter höjd (flygplan når upp till 10.000 meter, Concord flyg upp till 15.000 meter), väl däruppe så sprack ballongerna och askan spreds och ägarna fick ett värdigt avslut på deras sorg.

Vad som får mig att berätta om detta är att jag finner denna metod en mycket fin och rörande metod att säga hej då till dem nära och kära som inte finns med oss längre.
En så pass tung händelse kan vara riktigt svår att behandla och gå vidare ifrån men om man kan få till ett så fint avslut som dessa två husdjur fick så skulle iaf jag finna det lättare att hantera sorgen och gå vidare i livet.



Jag vill också passa på att nämna det underbara musikvalet som gjorts för detta klipp:

Chariots Of Fire (Theme Song)



Radical Face 'Welcome Home':



Woob - Wuub



Allegri - Miserere



David Bowie - Life On Mars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar