onsdag 2 november 2011

En fullspäckad dag!

Idag (tisdag) blev en sådan dag där det var fullspäckat med mycket spännande händelser:

- Blev uppringd av ett företag som lurar på folk "gratis" hemsidor, tackade nej till deras erbjudande!
- Träffade en illusionist och hade en trevlig diskussion med honom.
- Fann en original inspelning av Ingmar Bergmans Trollflöjten för 10kr!
- Förnyade mitt månadskort och återfick min frihet! :)
- Hade ett kund möte som gick väldigt bra!
- Besökte Stadsbiblioteket och satt där en stund bland all den fina kunskap som finns runtomkring en.
- Besökte en biograf och träffade en person som kände igen mig i samband med Social media club Göteborg!
- Testade 1/2 liter burk av Monster energidryck som dem gav bort i någon sorts kampanj.
- Gav Trollflöjten inspelningen till en person som blev mycket glad då hon tycker om Bergmans produktioner.
- Kollade på ett nytt avsnitt av en tvserie som får mig att må bra då den handlar om ens vilja att förändras som 
   person och bli bättre på att hantera livets svåra delar.

Så nu sitter jag här och undrar en sak:

Om det var så här trevligt idag då måste jag hålla uppe denna takt om jag ska få samma positiva känsla nästa dag. men så fungerar inte livet och vissa dagar är långsammare och andra mycket intensiva.
Så frågan är hur finner jag en balans mellan att ha intensiva dagar och lugnare sådana och fortfarande behålla glädjen i livet? Det är en resa i sig som jag fortsätter att utforska och uppskattar varje sekund av!

Den goda nyheten är att kalendern har minst en aktivitet inbokad varje dag hela denna vecka så det lär bli fler roliga och fullspäckade dagar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar